ketenangan

Assalamualaikum .

aku tak pernah rasa setenang ini . tenang yang begitu mendamaikan . aku lupa dengan segala masalah yang aku hadapi . Ya . ketenangan yang sudah lama aku cari .

Alhamdulillah .

walaupun aku sedang meniti sebuah perjalanan yang begitu sukar aku rasakan . Allah masih lagi memberikan aku sedikit ketenangan yang boleh buat aku tersenyum tatkala bangun dari tidur . bagaikan sebuah mimpi , apa yang aku harapkan menjadi kenyataan . satu perasaan yang sukar aku gambarkan .

aku masih lagi terlalu baru . untuk aku ceritakan lebih lanjut aku takut Allah palingkan semula hati aku . biarlah suatu masa nanti , di mana aku benar-benar bersedia .

mungkin sedih yang Allah berikan kepada aku adalah suatu permulaan untuk aku menjadi lebih kuat . Ya . aku memang tak kuat  . disebabkan itulah Allah hilangkan orang-orang yang aku sayang . mungkin kerana aku terlalu bergantung kepada manusia . Jadi , dengan menghilangkan mereka dalam hidup aku , aku bergantung sepenuhnya kepada Dia .

*terima kasih kepada manusia yang mengajar aku tentang dosa . ;')

No comments:

Post a Comment